.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرانه پايين مصرف ماهي در كشور

رئيس سازمان شيلات كشور سرانه مصرف ماهي در ايران را حدود 10 كيلوگرم پايين‌تر از سرانه مصرف آن در دنيا اعلام كرد.

محمد علي‌آبادي در حاشيه سفر به مازندرانل گفت: سرانه مصرف ماهي در كشورمان هم اكنون حدود شش كيلوگرم است و اين در حالي است كه سرانه مصرف ماهي در دنيا بيش از 16 كيلوگرم است.

وي تاكيد كرد: بايد براي افزايش سرانه مصرف آبزيان در كشور فرهنگ‌‌سازي شود.
قائم مقام وزير جهاد كشاورزي، توليد انواع آبزيان در كشور را سال گذشته حدود 600 هزار تن اعلام كرد و افزود: اين مقدار توليد در مقايسه با سال قبل از آن افزايش خوبي داشته است.
علي آبادي در ادامه سخنان خود افزود: توليدات آبزيان كشورمان براي مصرف داخلي است و صادرات اين نوع محصول در كشورمان كمتر انجام مي‌شود.

وي تصريح كرد: در برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده توليد فعلي كشور بايد از ميزان توليد 600 هزار تن فعلي به يك ميليون تن در پايان برنامه پنجم توسعه كشور افزايش يابد.
رئيس سازمان شيلات كشور با اشاره به اينكه صنعت شيلاتي كشور قابليت اشتغال‌زايي بالا را دارد، تصريح كرد: هم اكنون در اين بخش در كشور بيش از 175 هزار نفر به طور مستقيم فعاليت دارند.

علي آبادي ورود تكنولوژي جديد در بخش شيلاتي كشور را براي توسعه اين بخش ضروري دانست و از فعالان در اين بخش خواست توان خود را براي توسعه و پيشرفت صنعت شيلات براي افزايش سرانه مصرف آبزيان در كشور به كار گيرند.
وي مازندران را يكي از قطب‌هاي مهم توليد و تكثير آبزيان در كشور ارزيابي كرد و گفت: اين استان با توليد 80 هزارتن ماهي در سال گذشته قابليت توليد سالانه بيش از 200 هزار تن آبزيان را دارد./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.